Publicaties
Khubsing, R.S.I.; van Leerdam,M.; Haijen, E.C.H.M.; Kuypers, K.P.C. Self-Rated Effectiveness of Ayahuasca and Breathwork on Well-Being, Psychological Resilience, Self-Compassion, and Personality: An Observational Comparison Study. Psychoactives 2024, 3, 167–183.
Decates TS, Velthuis P, van Leerdam M, Schepers RH, van der Lei B. An Amazing Trend in the Number of Injectable Treatments in the Netherlands from 2016 - 2022. Aesthet Surg J. 2023 Dec 19.
van den Berg, P., Sluiter, E., Oosterveld, M.H., van Leerdam, M., Langendijk, P., Schweitzer, D.H. Single pharmacy governed denosumab home administration: optimal adherence by means of a fracture liaison service (FLS) and home care collaboration. Osteoporos International. 2021 Nov 13.
van den Berg P., van Leerdam, M., Schweitzer D.H. Covid-19 given opportunity to use peripheral pulse echo ultrasound (P-EU) in the plaster room to continue secondary fracture prevention care: A retrospective cohort study from a Fracture Liaison Service perspective. International Journal of Orthopaedic and Trauma Nursing. 2021;43.
van Leerdam, M., Bosman, A.M.T., & de Groot, A.M.B. (2009). When MOOD rhymes with ROAD:
Dynamics of phonological coding in bilingual visual word perception. The Mental Lexicon 4:3, 303–335.
van Leerdam, M. (2005). Dynamics of Phonological Coding in Bilingual Visual Word Perception. Unpublished
doctoral dissertation, University of Amsterdam, The Netherlands.
Bosman, A.M.T., van Leerdam, M., & de Gelder, B. (2000). The /O/ in OVER is different from the /O/ in OTTER:
Phonological effects in Dutch children with and without dyslexia. Developmental Psychology, 36, 817-825.
van Leerdam, M., Bosman, A.M.T., & Van Orden, G.C. (1998). The ecology of spelling instruction: Effective training in first grade.
In P. Reitsma & L.T. Verhoeven (Eds.), Problems and interventions in literacy development. (pp. 307-320) Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1997). Het verschil tussen spelfauten en skelfouten. Didactief & School, 3, 24-25.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1997). Waarom spellen moeilijker is dan lezen. Didactief & School, 4, 28-29.
van Leerdam, M., & Bosman, A.M.T. (1997). Ook ervaren lezers blijven een beetje 'hardop lezen'. Didactief & School, 1/2, 49-51.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1993). De dominantie van de verklankende spelwijze en de geringe effectiviteit van lezen als spellinginstructie-methode. Pedagogische Studiën, 70, 28-45.
Khubsing, R.S.I.; van Leerdam,M.; Haijen, E.C.H.M.; Kuypers, K.P.C. Self-Rated Effectiveness of Ayahuasca and Breathwork on Well-Being, Psychological Resilience, Self-Compassion, and Personality: An Observational Comparison Study. Psychoactives 2024, 3, 167–183.
Decates TS, Velthuis P, van Leerdam M, Schepers RH, van der Lei B. An Amazing Trend in the Number of Injectable Treatments in the Netherlands from 2016 - 2022. Aesthet Surg J. 2023 Dec 19.
van den Berg, P., Sluiter, E., Oosterveld, M.H., van Leerdam, M., Langendijk, P., Schweitzer, D.H. Single pharmacy governed denosumab home administration: optimal adherence by means of a fracture liaison service (FLS) and home care collaboration. Osteoporos International. 2021 Nov 13.
van den Berg P., van Leerdam, M., Schweitzer D.H. Covid-19 given opportunity to use peripheral pulse echo ultrasound (P-EU) in the plaster room to continue secondary fracture prevention care: A retrospective cohort study from a Fracture Liaison Service perspective. International Journal of Orthopaedic and Trauma Nursing. 2021;43.
van Leerdam, M., Bosman, A.M.T., & de Groot, A.M.B. (2009). When MOOD rhymes with ROAD:
Dynamics of phonological coding in bilingual visual word perception. The Mental Lexicon 4:3, 303–335.
van Leerdam, M. (2005). Dynamics of Phonological Coding in Bilingual Visual Word Perception. Unpublished
doctoral dissertation, University of Amsterdam, The Netherlands.
Bosman, A.M.T., van Leerdam, M., & de Gelder, B. (2000). The /O/ in OVER is different from the /O/ in OTTER:
Phonological effects in Dutch children with and without dyslexia. Developmental Psychology, 36, 817-825.
van Leerdam, M., Bosman, A.M.T., & Van Orden, G.C. (1998). The ecology of spelling instruction: Effective training in first grade.
In P. Reitsma & L.T. Verhoeven (Eds.), Problems and interventions in literacy development. (pp. 307-320) Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1997). Het verschil tussen spelfauten en skelfouten. Didactief & School, 3, 24-25.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1997). Waarom spellen moeilijker is dan lezen. Didactief & School, 4, 28-29.
van Leerdam, M., & Bosman, A.M.T. (1997). Ook ervaren lezers blijven een beetje 'hardop lezen'. Didactief & School, 1/2, 49-51.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1993). De dominantie van de verklankende spelwijze en de geringe effectiviteit van lezen als spellinginstructie-methode. Pedagogische Studiën, 70, 28-45.