Publicaties
van den Berg, P., Sluiter, E., Oosterveld, M.H., van Leerdam, M., Langendijk, P., Schweitzer, D.H. Single pharmacy governed denosumab home administration: optimal adherence by means of a fracture liaison service (FLS) and home care collaboration. Osteoporos International. 2021 Nov 13.
van den Berg P., van Leerdam, M., Schweitzer D.H. Covid-19 given opportunity to use peripheral pulse echo ultrasound (P-EU) in the plaster room to continue secondary fracture prevention care: A retrospective cohort study from a Fracture Liaison Service perspective. International Journal of Orthopaedic and Trauma Nursing. 2021;43.
van Leerdam, M., Bosman, A.M.T., & de Groot, A.M.B. (2009). When MOOD rhymes with ROAD:
Dynamics of phonological coding in bilingual visual word perception. The Mental Lexicon 4:3, 303–335.
van Leerdam, M. (2005). Dynamics of Phonological Coding in Bilingual Visual Word Perception. Unpublished
doctoral dissertation, University of Amsterdam, The Netherlands.
Bosman, A.M.T., van Leerdam, M., & de Gelder, B. (2000). The /O/ in OVER is different from the /O/ in OTTER:
Phonological effects in Dutch children with and without dyslexia. Developmental Psychology, 36, 817-825.
van Leerdam, M., Bosman, A.M.T., & Van Orden, G.C. (1998). The ecology of spelling instruction: Effective training in first grade.
In P. Reitsma & L.T. Verhoeven (Eds.), Problems and interventions in literacy development. (pp. 307-320) Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1997). Het verschil tussen spelfauten en skelfouten. Didactief & School, 3, 24-25.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1997). Waarom spellen moeilijker is dan lezen. Didactief & School, 4, 28-29.
van Leerdam, M., & Bosman, A.M.T. (1997). Ook ervaren lezers blijven een beetje 'hardop lezen'. Didactief & School, 1/2, 49-51.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1993). De dominantie van de verklankende spelwijze en de geringe effectiviteit van lezen als spellinginstructie-methode. Pedagogische Studiën, 70, 28-45.
van den Berg, P., Sluiter, E., Oosterveld, M.H., van Leerdam, M., Langendijk, P., Schweitzer, D.H. Single pharmacy governed denosumab home administration: optimal adherence by means of a fracture liaison service (FLS) and home care collaboration. Osteoporos International. 2021 Nov 13.
van den Berg P., van Leerdam, M., Schweitzer D.H. Covid-19 given opportunity to use peripheral pulse echo ultrasound (P-EU) in the plaster room to continue secondary fracture prevention care: A retrospective cohort study from a Fracture Liaison Service perspective. International Journal of Orthopaedic and Trauma Nursing. 2021;43.
van Leerdam, M., Bosman, A.M.T., & de Groot, A.M.B. (2009). When MOOD rhymes with ROAD:
Dynamics of phonological coding in bilingual visual word perception. The Mental Lexicon 4:3, 303–335.
van Leerdam, M. (2005). Dynamics of Phonological Coding in Bilingual Visual Word Perception. Unpublished
doctoral dissertation, University of Amsterdam, The Netherlands.
Bosman, A.M.T., van Leerdam, M., & de Gelder, B. (2000). The /O/ in OVER is different from the /O/ in OTTER:
Phonological effects in Dutch children with and without dyslexia. Developmental Psychology, 36, 817-825.
van Leerdam, M., Bosman, A.M.T., & Van Orden, G.C. (1998). The ecology of spelling instruction: Effective training in first grade.
In P. Reitsma & L.T. Verhoeven (Eds.), Problems and interventions in literacy development. (pp. 307-320) Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1997). Het verschil tussen spelfauten en skelfouten. Didactief & School, 3, 24-25.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1997). Waarom spellen moeilijker is dan lezen. Didactief & School, 4, 28-29.
van Leerdam, M., & Bosman, A.M.T. (1997). Ook ervaren lezers blijven een beetje 'hardop lezen'. Didactief & School, 1/2, 49-51.
Bosman, A.M.T., & van Leerdam, M. (1993). De dominantie van de verklankende spelwijze en de geringe effectiviteit van lezen als spellinginstructie-methode. Pedagogische Studiën, 70, 28-45.